Ik heb een huurachterstand opgelopen. Hoe kan ik dit oplossen en voortaan voorkomen?

De Goede Woning controleert iedere maand of huurders hun huur hebben overgemaakt. Is dit niet het geval dan krijgen zij een betalingsherinnering. Als er sprake is van een misverstand of een probleem met een overboeking, dan kan alsnog betaald worden. Dit kan door de achterstallige huur direct over te boeken.
Reageert u niet op herinneringen of aanmaningen dan schakelen wij een deurwaarder in. Deze start bij de kantonrechter een procedure om de huurovereenkomst te laten ontbinden. We doen het niet graag, maar na een uitspraak van de kantonrechter kunt u op straat worden gezet.

Wat kunt er zelf aan doen om uitzetting te voorkomen?

  • U betaalt gewoon op tijd zoals vastgelegd in het huurcontract.
  • U betaalt gelijk na de eerste herinnering.
  • Als er problemen met de betaling zijn of dreigen meldt u dit gelijk bij De Goede Woning.
  • Bij wijze van uitzondering kan er dan een betalingsregeling worden getroffen.
  • Hoewel de regeling vrijwillig is, verplicht u zich wel tot het nakomen van de betaalafspraken.
  • U betaalt de deurwaarder de huurachterstand en wettelijke kosten.
  • Voor het treffen van een regeling kunt u bij ons terecht. Onze medewerkers zijn in staat goede afspraken met u te maken en kennen de weg naar eventuele andere (hulpverlenende) instanties.
  • De informatie die u ons geeft wordt uiteraard vertrouwelijk behandeld.
     

Contact

Chr. Woningstichting De Goede Woning
Jan ter Horststraat 5, 7462 AG Rijssen
Postbus 89, 7460 AB Rijssen
Telefoon: 0548 37 80 50
Email: info@dgwrijssen.nl


Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: 08.00 - 12.00 uur
  13.00 - 16.30 uur
Vrijdagmiddag gesloten.